Serge Wilmes visite Pulvermuhl et écoute nos préoccupations / Serge Wilmes visits Pulvermuhl and listens to our concerns

Deux jours après la séance d’information sur le projet de Pulvermuhl, Serge Wilmes est venu dans notre quartier le 27 juillet, pour avoir une vue détaillée sur les différentes questions qui nous préoccupent. Il a écouté nos  soucis et  nous avons échangés des idées qui pourraient améliorer notre quartier.

Nous voulons remercier M. Wilmes pour son soutien. Sa question parlementaire sur les contrôles de pollution et l’interaction entre la Ville du Luxembourg et le Gouvernement, pendant la période où les travaux ont été réalisés, doit être répondue avant le 4 août.  Monsieur Wilmes nous a assuré qu’il continuera à suivre attentivement cette affaire.
Nous avons parlé avec lui de la dépollution,  du fait qu’un certain nombre de voisins se sont plaints de «symptômes grippales», et du manque d’information sur les contrôles effectués jusqu’au présent.

Une autre source de préoccupation est l’eau et le parking souterrain. Les endroits où une excavation a eu lieu, sont inondés. Quels contrôles  ont été effectués à l’eau? Les agents polluants, ont-ils atteint l’eau? Un parking à deux niveaux sera construit sur le site. Les risques d’inondation sont élevés, même avec la nouvelle zone de contention.
Nous avons parlé de places de stationnement pendant un bon moment. Loin d’avoir un réseau de transport public performant nous avons exprimés à M. Wilmes notre hypothèse que les habitants du nouveau projet d’habitation auront 2 voitures par famille, pas une seule, comme prévu pour le projet. En rajoutant les voitures des employés de bureaux , des commerçants et des clients pour seulement 22 places de parking qui vont être construites dans les rues de la nouvelle urbanisation, le cauchemar sera parfait.  Une idée  serait de construire éventuellement un parking à étages dans la nouvelle zone d’urbanisation.

Nous avons parlé également du trafic. Nous serons encloisonnés. Des centaines de voitures, une seule sortie et une seule rue: boulevard Patton. Une voie supplémentaire le long du Val de Hamm pourrait aider.

Et si le pont temporaire qui va être construit sur le site, ne serait pas détruit après la fin des travaux, ça aidera aussi.

Nous avons également eu le temps de discuter sur les infrastructures publiques et communales qui n’existent pas dans notre quartier et les places existantes mal entretenues, comme  la petite place avec le monument aux morts et la place avec emplacements pour voitures et les containers entre les deux stations d’essence. Sur cette place, entre bus, camions, voitures et déchets attendent les enfants du quartier le bus pour aller à l’école sans même un abri de bus. Une autre question qui a été soulevé pendant notre discussion est pourquoi la Ville de Luxembourg n’a-t-elle acheté les bâtiments historiques pour mettre en place des infrastructures communales telles que des salles de réunion polyvalentes, des espaces de loisirs, etc.? Est-elle encore à temps de le faire?.

N’hésitez pas,  vous aussi, à nous faire part de vos idées pour améliorer notre quartier. Nous allons résumer toutes les idées reçues et les envoyer à Mme Polfer par courrier.


 

Two days after the Pulvermuhl’s project information session, Serge Wilmes came to our neighbourhood, 3 days ago, to have a detailed view on the different issues that were pinpointed during Tuesday’s session. He listened to our complaints and to our workaround proposals for some of the big issues we are facing. But he did something else, he gave some ideas that will help us to complete our proposal for improvements letter that will be sent to Mrs. Polfer in the next days.

We thank him for his support and his effort.  His “question parlamentaire” about pollution controls, and interaction between the City of Luxembourg and the Government, during the period the works have been carried out (almost one year and a half, now), has to be answered before the 4th of August, so he is following this affair closely.

We talked with him about the depollution. A number of neighbours have complained about “cold like symptoms”. Most of them say that they think they’ve got used to. Nobody knows what controls have been done, and when. Nearby houses and apartments have not been controlled either. Why LuxControl has not carried out a “test de dépistage”?

Another concern is the water. The places where an excavation has taken place, are flooded. What controls have they done to the water? Have the polluted agents reached the water? How is it going to be when the whole site will be excavated? A two level parking is going to be built in the site. The risks of floods are high, even with the new contention area. Mrs. Polfer’s comments about it make us think that the situation is not as under control as we were told at the beginning. Is this construction going to affect the other side of the rue de Pulvermuhl, where the risk of floods is the highest in the city?

We were talking about parking spaces during a long time. We are far from having a performant public transport network, far from having a bus every 3.5 minutes, from early morning until midnight, like in a big city. In fact, we don’t even have a night bus. That is why we are certain there will be 2 cars per family, not one. On top of this, employees and commerce customers will bring their cars to the neighbourhood. It will be a nightmare, and only 22 parking spaces have been built in the streets of the new urbanisation. Perhaps a possibility will be to build an above ground parking. This will reduce the floods risk, and even 3 levels could be built.

After this, we talked about traffic. We will be blocked. Hundreds of cars, only one exit and only one street: boulevard Patton. We see already traffic jams in the morning, towards the city and in the afternoon, towards the motorway. How is it going to be in the future?  If an extra lane was built towards the motorway, and we had 2 lanes towards the city and 2 lanes towards the motorway, all along the Val de Hamm (Bd. Patton changes name after the rue de Pulvermuhl), that could help.

And if the temporary bridge that is going to be built in the site, was not destroyed after the end of the works that could help as well. Of course, the problem won’t be solved, but it will be mitigated to a certain extent.

We had the time, as well, to discuss about public infrastructure. We did so by the Pulvermuhl’s monument to the dead of the Second World War, where weeds were growing freely, some benches are broken and the waste bin was damaged.

A question raised during the discussion was why didn’t the Ville de Luxembourg buy the historic building to put in place some public infrastructures such as polyvalent meeting rooms, leisure spaces, etc.? Is it still in time to do so?

We discussed other affairs, such as the fact that people, especially children, have to wait in the cold for the bus, because there is no bus shelter. The square where the bus stops needs to completely be re-conditioned, as said during the information session.

We did finish then our tour, but please, feel free to send us your comments and proposals for improvements if you think we forgot something.

 

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Serge Wilmes (CSV) and Malou Muschang (SILIP)

 

 

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